hoe heet datkinderboek waarin je keuzes moet maken en zo je eigen wereld opbouwt?

Ik zoek de titel van een boek waarvan ik de titel ben vergeten. Ik las het als kind en toen vond ik het heel leuk. Dus het moet een kleuter peuter of kinderboek zijn. Er waren altijd twee pagina’s vol tekeningen en je moest altijd keuzes maken. Eerst was er een pagina met allemaal mensen, hoofden, wezens… Hier moest je kiezen wie je zelf was en je kon denk ik ook je familie kiezen. Zo waren er heel wat pagina’s maar ik kan ze me niet allemaal herinneren. Eentje was een pagina vol voertuigen,vliegtuigen, rara machines… Daar moest je je eigen voertuig kiezen. Weet iemand hoe dit boek heet? Je zou me erg helpen (nostalgie).

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het zou deze kunnen zijn: Alles om je heen / Catherine en Laurence Anholt. Haarlem : Gottmer, cop. 1992. ISBN 90-257-2446-9. (Vertaling van: All about you. - London : Heinemann, cop. 1991). Prentenboek met vragen over de leefomgeving van peuters met getekende antwoorden in fleurige kleuren. Vanaf ca. 2 jaar. Per bladzijde wordt één gesteld, bijvoorbeeld 'Wat is jouw lievelingsspeelgoed?'. De mogelijke antwoorden zijn getekend: fiets, trommel, puzzel, handpop. Je kunt er uit kiezen wat het beste bij je past. Antwoorden bij stemmingen ('Hoe voel je je vandaag?') zijn heel expressief, andere zijn statisch maar herkenbaar getekend.

Bronnen:
Centraal Bestand Kinderboeken
http://img.2dehands.be/f/normal/239014360-...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100