Hoe heet zo'n flitser in een disco (zie uitleg)?

Ik wil graag voor mijn keet een flister kopen maar ik weet niet hoe het oficieel heet, het is meer zo'n apparaat en dat maakt supersnel witte flitsen net zoals je op een avondkermis in een heftige attractie hebt, of gewoon in een disco.
Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
2.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pas er wel mee op, een stroboscoop kan epileptische aanvallen uitlokken.

Het beste antwoord

Dit noemt men een stroboscoop, en geeft het zelfde effect als een flitser van een fotocamera. Een stroboscoop in combinatie met een rookmachine en disco lichten is een veel gebruikte combinatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Zo'n ding heet een stroboscoop.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat heet een stroboscoop.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is een stroboscoop, die legt je ogen in knoop!

Dat zong sylvia millecam...