Waar begin ik met de Griekse Mythologie?

Beste potentiële beantwoorders,

Ik heb onlangs een boek gelezen over de Griekse mythologie. Namelijk Odysseus, een man van verhalen. Ik vond het boek persoonlijk maar niets, maar ben wel echt geintresseerd geraakt in Griekse mythologie. Er is echter zo veel, en ik heb werkelijk geen flauw benul waar ik zou moeten beginnen. Is er misschien een logische volgorde, of een bepaalde plek waar je het slimst mee kan beginnen. Overigens weet ik niet heel veel over de Griekse mythologie, wel meer dan mijn gemiddelde leeftijdsgenoten (16 jaar).

Kortom:
Waar moet ik in hemelsnaam beginnen als ik mijn kennis over de Griekse mythologie wil uitbreiden, als in welke 'verhalen'.

Bij voorbaad dank,

Yassir.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Gewoon naar de bibliotheek gaan en kijken wat er is en wat je aanspreekt. Volgens mij kun jij nog een gratis abonnement hebben, als je er nog geen hebt. Wat je niet bevalt breng je terug.
Ik denk dat je het navertelde verhaal van Imme Dros hebt gelezen. Misschien vind je het leuker om het originele verhaal te lezen, is misschien wel wat langdradiger.
En verder zijn er genoeg boeken met verzamelde verhalen
anneliez
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Op de Wikipedia-pagina vind je een aardige samenvatting.

Het is handig om de grote sagen te lezen:

De sage van Heracles
De Argonauten
Oedipus en de Labdaciden
De Trojaanse Oorlog, waaronder verhalen over Troje (hierover is er ook een film: Troy)
Het noodlot van de Tantaliden
De zwerftochten van Odysseus

En uiteraard de Griekse rijksbegroting ;-)