Waar zijn de schepen uit het scheepvaartmuseum gebleven?

Ik kan me herinneren dat het Scheepvaartmuseum vóór de verbouwing een collectie boten en schepen had. Waar is deze collectie gebleven?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Antoni
9 jaar geleden
Welk scheepvaartmuseum precies? In welke stad is dat museum?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Amsterdam, degene die recent verbouwd is.

Het beste antwoord

Een exacte kopie van het beroemde VOC-schip De Amsterdam dat in 1749 op zijn allereerste reis op de Noordzee al verging is nog steeds te zien. Het afgemeerde schip ligt sinds 1991 bij Het Scheepvaartmuseum.
Ook het authentieke stoomschip Christiaan Brunings, in 1900 gebouwd als ijsbreker en directieschip van Rijkswaterstaat, ligt bij het museum afgemeerd.

De Koningssloep wordt momenteel gerestaureerd. Van woensdag 17 tot en met zondag 21 september kan je een uniek kijkje achter de schermen van die restauratie ervaren.

In het museum zelf zijn veel scheepsmodellen te bezichtigen. Die zijn vaak net zo kunstig gemaakt als het origineel. Zelfs de versiering van de modellen is net zo rijk als de originele jachten.

Er is nergens informatie te vinden over jouw stelling dat er vóór de verbouwing een hele collectie schepen in of bij het museum te zien was. Mogelijk bedoel je de hiervoor beschreven modellen, die na de verbouwing gewoon weer te zien zijn.
Amadea