Omdat dat de oudst bekende helden zijn. Het is een goed gebruik om iets waarvan je hoopt dat mensen het als een fijn product beschouwen een heldennaam te geven.
Amadea
10 jaar geleden
Reddie
10 jaar geleden
Plus. Dezelfde reden als dat je naar iemand vernoemd wordt.
Die Griekse mythologische figuren zijn bekend over de hele wereld (bekender dan bijvoorbeeld de Noordse mythologie en ook dan de Egyptische mythologie). Ze spreken vaak tot de verbeelding: grote sterke stoere helden en dappere en mooie vrouwen. Al jaren werkt dit erg goed.

En omdat mensen er vaak net niet genoeg van weten om de negatieve eigenschappen van de personages te kennen krijgen ze een positief gevoel bij de naam en dus ook bij het merk.
Daarnaast kan het uitdragen wat je wilt: stoerheid, heldhaftigheid, schoonheid... de idealen die aantrekkingskracht uitoefenen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Men zou kunnen zegen dat het een gedeelte van onze cultuur is om veel Griekse woorden te gebruiken. Het meest waarschijnlijke antwoord hoe het komt dat Griekse woorden in onze cultuur komen: is dat het via de renaissance in onze cultuur is gekomen. De renaissance is een tijdperk die meestal tussen 1500 en 1600 wordt aangeven. In deze tijd kregen mensen weer meer interesse naar de oude Griekse cultuur. Vanuit de renaissance is onze moderne cultuur langzaam ontwikkeld, hieruit hebben wij waarschijnlijk dus de Griekse woorden.