Wat is de waarde van oude medailles?

Bij het uitruimen van een huis kwamen wij hele oude medailles tegen. Nu is er een koper die zegt dat het weinig waard is. Wat is de werkelijke waarde van medailles?

Voornamelijk wandelmedailles vanaf 1918 (hele serie bijna)

Ook bevrijdingsmedailles van wandeltochten. Van 1961, 1962 en 1969.

Een beeldje van de 60e vierdaagse
Een medaille van de 65e nijmeegse vierdaagse (1981)
Een momententocht medaille van 1939

En nog veeeellll meer.

Wat is de waarde?
Wat mag ik vragen?

Bedankt

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
5.4K

Antwoorden (2)

Gevonden op Marktplaats.

Doos met ca 120 wandelmedailles uit twente en achterhoek en 10 fietsmedailles hengelo en enschede evt verzendkosten 7.-- Euro verzenden ...
Nederland
€ 10,00
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit is een verzamel stuk dat de beperkte waarde heeft van : "wat de gek er voor geeft".
Zou je bijvoorbeeld de enige Nijmeegse vierdaagse medaille van Prins Claus hebben of de enige Elfstedentocht medaille van Prins Willem Alexander hebben, dan zou dat de waarde zeker doen stijgen. Waarom: omdat er maar weinig [1] van zijn,
Al die andere in de verzameling zijn niet uniek niet enig in hun soort, daar gaat het om bij collecties bij het waarde bepalen om.

Je zou naar iemand van de Vierdaagse kunnen mailen om te vragen of zij er meer van weten. Misschien is er wel een museum dat er prijs op stelt en er geld voor over heeft. Dat weet ik niet, maar informeer er naar en je wordt wijzer.