Is er een 'kroegachtige' uitdrukking om te zeggen: 'roddels verspreiden'?

Ik zoek een uitdrukking om in een 'rauwe' stijl te zeggen: 'roddels verspreiden'. Misschien heeft iemand antwoorden? Alvorens bedankt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
1.2K

Het beste antwoord

Hij/Zij verspreidt nieuwtjes/roddels via het WIS.
Wandelgangen Informatie Systeem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Je zou er: "Gossiping" van kunnen maken

Toegevoegd na 3 minuten:
of: ff lekker Achterklappen

Toegevoegd na 6 minuten:
of: het buurtnieuws doornemen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Slap ouwehoeren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het luppen van elkaar of lullen over een ander.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zwart maken.
bamibal
12 jaar geleden
Je vraagt een rauwe! Zij (hij)lult uit z'n nek ja en dan op z'n Haags een ziekte , en dan wijf . Dus dan jij .... Uit je nek jij ......wijf ! Hier maak je geen nieuwe vrienden mee :) jij vuil bek (klep) met je .... Kop ! Deze zinnen zijn niet oplossend ,eerder uit lokkend ,het wordt van kwaad tot erger doe het niet ! Hou de eer aan je zelf . Hou het chic .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij of zij lijkt op kwalbert Vd linden . Ga lekker in RTL boulevard zitten dan verdien je er nog wat mee ,schat .
Ze zitten altijd maar over me te lullen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
anderen zwart maken.
Rieneke1