Wat zijn goede geheime talen?

Dus citroensap of codering

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
6.6K
itsme
13 jaar geleden
citroensap is geen geheime taal toch, of mis ik wat?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik vind van wel ;) Je schrijft met citroensap, dan boven vlammetje tada
itsme
13 jaar geleden
aha, onzichtbaar schrift. maar geen geheime taal of zo...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
das waar

Het beste antwoord

Wr xhag urg bbx mb qbra. Avrg mb zbrvyvwx gr bagpvwsrera, ra iebrtre irry troehvxg bc urg vagrearg, znne ibbe iryra gbpu zbrvyvwx bz gr bagjneera.
AWM
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
uhhhhhm ik spreek geen turks :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jou kennende heb je echt een hele moeilijke sleutel . Ik schat de letters van het alfabet. Eeste woord +5, tweede woord +4, derde woord +3 , vierde woord +2 , vijfde woord +1, zesde woord +2, zevende woord +3 , achtste woord +4 etc.
AWM
13 jaar geleden
Welnee....
http://en.wikipedia.org/wiki/ROT13
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vertaling:Je kunt ook zo doen. Niet
zo moeilijk te ontcijferen, en
Vroeger veel gebruikt op het
internet, maar voor velen toch moeilijk om te ontcijferen.
zondag
13 jaar geleden
Volgens mij is jouw taal zo geheim AM dat jij zelf ook niet weet wat de betekenis is van wat je hier opschreef. ;-)
AWM
13 jaar geleden
Ja, hoor:) Yorick heeft het vertaald...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
die van golden is ook slim
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wr unq anghheyvwx bbx EBG26 xhaara troehvxra, fgrexre abt, qng qbr wr abeznny bbx.
AWM
13 jaar geleden
Yby, qng mbh irry gr trznxxryvwx mvwa :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jnnebz? Nyf wr gjrr xrre qregvra cbfvgvrf irefpuhvsg xbz wr nhgbzngvfpu greht ovw qr cynvagrkg ra qhf uro wr rssrpgvrs trra rapelcgvr gbrtrcnfg. Zrrfgny trrs wr mb wr nagjbbeqra gbpu?
AWM
13 jaar geleden
Wn, qng vf mb. Vx ientn zr gebhjraf ns ubrynat qr zbqrengbera qvg gbrfgnna.
Qr ibregnny vf vzzref Arqreynaqf. Ah vf qvg jryvfjnne Arqreynaqf, znne nna qr naqrer xnag avrg ibbe vrqrerra gr ortevwcra. Znne tbrq, bc qrmr znavre xhaara jr yrxxre rra baqrebafwr uroora, ra qng vf bbx jry jrre yrhx.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk er in ieder geval sterk over om vanaf nu alles in ROT26 te typen. Of misschien stap ik zelfs over naar ROT52, dat is nog veiliger.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Avrg nyf vx urg iregnny;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vx troehvx qrax vx arg nyf whyyvr AVRG zvwa trqnpugra bz gr iregnyra maar nu weer nederlands
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Re xna re znne 1 qr orfgr mvwa, ebg13 gbccregwr

Andere antwoorden (8)

Neem een boodschap, en schrijf hem weer op maar dan alles bijvoobeeld 3 letters verder in het alfabet
Dus "alles goed" wordt dan:
"doohv jrhg"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De letters van het alfabet in cijfers opschrijven maar dan vanaf de z beginnen en niet bij a.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en dan altijd 3 erbij optellen en 1 letter opschuiven ofzo... Of gewoon een codeersleutel gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt ermee rommelen zoveel je wilt, maar je moet het ook nog kunnen onthouden.
Het gemakkelijkst gaat het met encryptie. Hele stukken tekst worden encrypted verstopt in een digitaal film of fotobestand, de foto op zich is onschuldig, en de tekst is goed bewaard en alleen leesbaar voor degene die weet waar het is en het kan ontcijferen.
itsme
13 jaar geleden
beetje ouderwets maar leuk als je ook een encrypter erbij hebt
13 jaar geleden
Melk. Om het weer te lezen langs een kaarsvlam halen. Dan schroeit die melk en wordt het geschrevene dus weer leesbaar. Bij pech daarmee vliegt je papier in de fik en blijft die taal voor eeuwig geheim.
13 jaar geleden
Geheimschrift zoals bijvoorbeeld de nummers van de letters in het alfabet (a=1, b=2
enz.)

Onzichtbaar schrift
Het is ook heel spannend om berichten met onzichtbare inkt te schrijven. Geheime boodschappen
schrijven met onzichtbare inkt is heel handig; niemand kan het bericht lezen! Met citroensap,
onverdunde azijn of priklimonade kan je met het uiteinde van een lucifer een onzichtbare boodschap
schrijven. Een warmtebron, bijvoorbeeld een radiator, is nodig om de boodschap weer zichtbaar te
maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Io sw xinoyrwe cubs uj sur bif gwr nljjwkuhjar.

Gewoon steeds de letter links van de letter die je wilt typen, alleen bij de meest linkse letter de meest rechtse pakken. Vrij eenvoudig en snel te typen en te lezen (als je achter een toetsenbord zit). Zonder ' opzoektabelletje' . En geen touw aan vast te knopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een echt goede geheime taal is zo geheim dat niemand die gaat verklappen.