Het bekendste monument van Petra is de zogenaamde Schatkamer van de Farao (Al Khazneh), met de karakteristieke Corinthische voorgevel en zuilen. Dit gebouw is 28 meter breed en 40 meter hoog en is gebouwd tussen de 1e en de 2e eeuw na Christus.

Toegevoegd na 1 minuut:
net zoals de andere rotswoningen.
10 jaar geleden
De rotswoning van de Nabateeërs zijn van tussen de 4e eeuw voor Christus en de 1e eeuw na Christus.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zo’n tweeduizend jaar geleden begonnen de Nabateeërs zich te vestigen in wat nu Israël, Saoedi-Arabië en Jordanië is. Petra werd door hen als hoofdstad gebouwd. Het bekendste monument van Petra is de Schatkamer van de Farao met karakteristieke Korinthische voorgevel en zuilen. Dit gebouw dateert uit tussen de 1e en de 2e eeuw na Christus.
Amadea