Hoe heten alle ridders aan de ronde tafel?

Koning Arthur heeft een ronde tafel gekregen, hier zaten ridders aan. Maar hoe heten die ridders?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
8.6K

Het beste antwoord

Al die mannen worden Sir genoemd, en daarachter hun voornamen:
Aglovale, Agravaine, Bedivere (Bedwyr), Bors, Breunof (ook bekend als "La Cote Male Taile"), Cadof, Caradoc (ook wel "Caradoc Vreichvras" of "Caradoc Strong Arm"), Colgrevance, Constantine, (de opvolger van Koning Arthur), Dagonet, Daniel, Dinadan, Ectof, Ectof de Maris, Elyan the White, Erec, Gaheris, Galahad, Gareth (ook ook wel Beaumains of Goodhens), Gawain, Geraint (ook Erec), Gingalain (ook wel Sir Le Bel Inconnu ="De "Fair Unknown"), Griflet (ook ook wel Sir Griflet le Fils de Dieu), Bademagus, Hoel, Kay, Lamorak, Lancelot, Leodegrance, Lionel, Lucan, Maleagant, Mordred, Mofholt, Palamedes de Saraceen, Pelleas, Pellinofe, Percival, Sagramofe le Desirous, Safir, Segwarides, Tor, Tristram, Uriens, Ywain, en Ywain de Bastaard.

Daarnaast nog een honderdtal namen, je kunt hier lezen welke allemaal: http://library.kiwix.org/wikipedia_nl_all/A/Orde%20van%20de%20Ronde%20Tafel.html
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heel rommelig en nauwelijks leesbaar door alle haakjes..
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou zeggen typ het over zonder haakjes. ik kan het Amandea het niet kwalijk nemen.
Amadea
10 jaar geleden
Gebruik de bron. Rechtstreeks overnemen kon niet, omdat het antwoordveld daar te klein voor is.