Zijn er boeken, films, tv programma's over overleven in de wildernis?

En dan bedoel ik over het overleven in de koudere gebieden, zoals Canada, Noorwegen, Zweden, Alaska....

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Alles van bear grylls
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Ja Jo Bonten... http://www.jobonten.nl/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Op tv en boeken is het allemaal mooi weer gegeven. Maar weet dat je bv al 8 uur per dag gebruikt om voor water en eten te zorgen. Dan heb je nog geen oog dicht gedaan.

Het beste antwoord

Leuk, dit is mijn grote passie :)
de videoserie 'Naked in the Wilderness' is een wat oudere, maar wel heel goede en uitgebreide serie over hoe je kan overleven.
Inclusief vallen zetten, onderkomen bouwen, wapens voor de jacht maken, huiden bewerken om het warm te hebben, etc etc.

Als je echt geïnteresseerd bent, is er het Nederlands Bushcraft Forum, daar kan je ideeën, tips en nieuwe projecten uitwisselen met mede-forumleden.
Heel leerzaam!

En onderstaand nog een documantaire over eetbare planten in het wild;

https://www.youtube.com/watch?v=fXg--TwxRm0

Veel succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Zoek eens op SAS Survivalbook Geweldig boek
Robby BB
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een heel mooie film is " Into the Wild", over een jongeman die in z'n eentje in de wildernis van Alaska wil leven, en dat ook gaat doen.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het gaat over overleven ;)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
en dat doet ie- oei, spoiler. sorry!
Discovery channel zend veel over survival uit. Erg leerzaam. "ultimate survival" heeft verschillende episodes over survival in "arctic" omgeving.