Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Met welke kleuren kun je de kleur goud mee maken?

Zonder bruin te hoeven gebruiken

Toegevoegd na 19 uur:
Ik bedoel dus eigenlijk iets van okergeel ofzo :p

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
32.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

In principe rood en groen om bruintint te maken en geel voor het goud.
Maar er zijn zoveel tinten dat er veel verschil in kan zitten.
Probeer eens
Rood, groen en geel
Of
Oranje, groen en geel
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarom zou je groen gebruiken als je dat kan maken met blauw en geel en daarna dan nog meer geel toevoegen? Of sowieso: oranje en geel bij groen toevoegen? Volgens mij roep je maar wat maar echt goud zal het niet worden!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Rood mengen met groen maakt ook bruin.
Goud en Zilver schilderen

Goud en zilver worden niet gezien als kleuren. In de schilderkunst worden gouden en zilveren voorwerpen gesuggereerd met de bestaande kleuren die voortkomen uit de 6 basis kleuren.

Met andere woorden: zoek het in gele/oranje tinten dus meng geel met een heel klein beetje rood, net zolang tot het wat wordt wat in de buurt komt. Je krijgt dan de tint tussen geel en oranje zoals in de afbeelding. Als je ECHT goudkleur wilt hebben zul je dat in een potje moeten kopen. Mengbaar is het niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Goudverf kan je alleen maar maken met goudpoeder met een binder, bijvoorbeeld blanke lak. Maar er zijn in de winkels voor kunstschilderartikelen veel kleuren goud te koop
Reichgold reichbleichgold bleichgold en dat soort zaken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
ik maak goudkleur, meng rood en geel om oranje te krygen, by het oranje voeg ik lichtgroen toe dan beetje wit en dan lichtgeel tot de gewenste tint
Als je het mengt met geel, lichtgeel en oker (oranje) is het alsgoedis goud
Als je geel, lichtgeel en oker (oranje) mengt krijg je een beetje goud achtig iets
(Lees meer...)
Toegevoegd op 13 november 2018 12:39: tekst
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
meng rood met lichtgeel om oranje te maken voeg lente groen by goed mengen, dan beetje wit, weer mengen en dan lichtgeel toevoegen tot de vereiste goudtint verkregen is
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding