Wat is een stadsmuseum?

Wat is het verschil met een historisch museum? Of met een cultureel museum? Kun je in een stadsmuseum ook minder voor de hand liggende tentoonstellingen zien zoals muziek, lifestyle en meer

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (2)

Museum der Stadt Villach is een museum in Villach in Karinthië in Oostenrijk is in 1873 door Carl Andreas Picco opgericht.

Het museum is gevestigd in het stadscentrum van Villach. Er zijn onder andere voorwerpen over de geschiedenis, kunst en cultuur van Villach en omgeving te zien.

Tot de collectie behoren ook voorwerpen van de Villacher Schule en schilderijen van lokale kunstenaars. Het museum heeft een romantisch binnenhof, verder is er een Romeinse stenenverzameling en er zijn wisseltentoonstellingen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Stadsmuseum_(Villach)

Het Nationaal Historisch Museum (NHM) is een nog te bouwen zelfstandig rijksmuseum. Het is de bedoeling dat er een overzicht van de Nederlandse geschiedenis in samenhang wordt getoond, naar voorbeeld van het Duitse ’Haus der Geschichte’ in Bonn en Leipzig. Het idee kwam in een stroomversnelling na de publicatie van de canon van Nederland, een ingezonden brief van de politici Marijnissen en Verhagen[1] en een daarop volgend kabinetsvoorstel in september
http://wapedia.mobi/nl/Nationaal_Historisch_Museum_(Nederland)

En het Het cultureel museum brengt kinderen in contact met niet-westerse culturen met als oogmerk kennis, begrip en respect voor die culturen bij te brengen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met andere woorden: De naam zegt het al.