Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoeveel try-outs worden er gewoonlijk gegeven van een theatervoorstelling?

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik bedoel cabaretvoorstellingen in het bijzonder.

Antoni
10 jaar geleden
1.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat is niet te zeggen, het zijn vaak voorstellingen in kleinere theaters dus die moeten ten eerste beschikbaar zijn. Verder ligt het aan de cabaretier, waar die behoefte aan heeft. Ook kan het zo zijn dat er bijv 2 gepland zijn en waarover de cabaretier niet tevreden was, dan kunnen er meer komen.

http://www.cabaretinfo.nl/news/22764/Extra_try-outs_voor_nieuwe_show_Lebbis/
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Antoni
10 jaar geleden
Ik heb mijn vraag eigenlijk gesteld omdat cabaretier Léon van der Zanden het hele theaterseizoen 2012-2013 volgens eigen zeggen alleen maar try-outs speelt van zijn programma Rebel. Volgend seizoen (2013-2014) zou hij dan echt voorstellingen gaan spelen. Dat betekent dat hij meer dan veertig try-outs speelt! Dat lijkt mij een heel groot aantal voor try-outs en ik heb daarom het vermoeden dat hij zijn publiek voor de gek houdt. Dat doet hij namelijk ook, denk ik, met de bewering dat de teksten voor Rebel zijn geschreven door zijn overleden vriend Laurens Kristof, die ook cabaretier zou zijn (geweest). Ik betwijfel zeer of die vriend ooit heeft bestaan...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zijn die veertig voorstellingen dan in kleine theaters of niet?
Antoni
10 jaar geleden
Ja, die zijn in kleine theaters.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding