Is deze verzameling oude (sommige Emaille) blikken wat waard? http://www.flickr.com/photos/59278538@N08/5421473853/lightbox/

Ik heb een verzameling oude blikken op mijn zolder liggen. (zie afbeeldingen) Ik vind het zonde om ze weg te gooien. Vertegenwoordigen deze blikken een waarde?

http://www.flickr.com/photos/59278538@N08/5421473853/lightbox/

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (3)

Op marktplaats kun je zien dat veel mensen deze blikken voor weinig kwijt willen, aan jou te oordelen ofdat je deze prijzen de moeite waard vind
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze hebben vooral nostalgische waarde.
Ik herken het koekblik van mijn moeder. Zoiets.
Het is maar net wie je treft en waar je ze te koop aanbied.
Ik zie ze ook wel regelmatig op rommelmarkten.

Verzamelaars heb je voor van alles en nog wat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn enkele mooie bij en verschillende van oudere datum. NIet weggooien en als je ze wilt verkopen moet je er voldoende voor krijgen. Indien er mensen zijn die één bepaalde doos willen, stel als voorwaarde er een mindere interessante bij te kopen. Hou ze anders bij, het is al een behoorlijke verzameling die niet in waarde vermindert.
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou vooreerst de waarde proberen in te schatten. je moet hetzelf leren. Bezoek i.m. wat brocantemarkten. Vraag prijzen en leer de mensen kennen die belangstelling hebben voor het genre. Ben je goed in het aanknopen van sociale contacten dan ben je vertrokken. Neem eventueel wat afbeeldingen mee, van je blikken.
Stad- of dorpsverenigingen die thematentoonstellingen inrichten, daar vindt je wel de echte verzamelaars. alleen oppassen voor de opkopers die alles afschuimen en de boel verzieken. Wie weet vind je nog een nieuwe hobby.
Interessant zijn de dozen met merk erop liefst van firma's die allang zijn verdwenen. Kijk ook naar de uitvoering en thema dat erop staat. Een verzamelaar vindt soms dingen interessant die op het eerste zicht niets zeggen.
goed: groen blik;2 meisjes,Scholten, pelikanen,Jodenkoeken