Het nummer 433/20 is een nummer uit de catalogus van
Glashütte Valentin Eisch GMBH te Frauenau (Beieren)
Het plaatsje Frauenau ligt ongeveer zes kilometer ten zuiden van Zwiesel.
Het nummer 433/20 is een onderdeel van het catalogusnummer van de glazen vaas.
Kijk op blz. 60 van de catalogus onder nummer 300.433.20 (205mm/8.1 in)
http://www.eisch.de/fileadmin/Media/downloads/pdf/Hauptkatalog_2013_2014.pdf

Toegevoegd na 5 minuten:
Frauenau an der Glasstraße - die bedeutendste Glasregion in Deutschland
Die Glasstraße - die bedeutendste Glasregion in Deutschland

Toegevoegd na 6 minuten:
http://www.die-glasstrasse.de/

Toegevoegd na 1 uur:
Voor de schuine streep is vorm bij vorm, vandaar hetzelfde cijfer.
Achter de schuine streep is het aantal milimeters in hoogte.
Dat zie je bij mijn voorbeeld hierboven: 300.433.20 = 205mm.
De vaas ernaast op blz 60 300.433.25 = 255mm
Voor de punt is de soort (soort bij soort)
Achter de punt is de hoogte in millimeters
Je kunt het bij alle glazen, vazen, windlichten e.d. herleiden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Amadea
8 jaar geleden
Maar dan nog weten we niet wat dat nummer dan inhoudt...
Het zou kunnen dat de 20 naar de hoogte in centimeters verwijst. De 433 misschien naar de vorm? Want de andere twee met dat nummer hebben ook de vorm van een longdrinkglas.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja, soort bij soort, gewoon een beetje geordend.
Voor de schuine streep is vorm bij vorm, vandaar hetzelfde cijfer.
achter de schuine streep is het aantal milimeters in hoogte. Maar ik heb het opgegeven om die aanvulling bij het antwoord te zetten, zogauw als ik op "Antwoord Bewerken" wordt ik afgebroken of de site van GoeieVraag loopt helemaal vast.Ook het antwoord wat er nu staat is tweemaal weggeweest.
Ik doe het morgen wel, dacht ik toen.
Het is nu 00.03 uur. Kan het nog eens proberen
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt voor de opmerking, want morgen zou ik het vergeten zijn om aan te vullen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik probeer het gewoon nog een keer.
Het betreft wellicht een boekhoudkundige reeks
waarin 300 staat voor de soort rekening
469 voor stormlicht
20 de eerste twee cijfers van het aantal honderdtallen millimeters in hoogte.
Voluit volgt dan het werkelijke aantal (205) mm in hoogte plus /8.1 hetgeen wellicht de doorsnede 81 mm aangeeft
Maar wat dan voorts 714/904 betekent weet ik dan weer niet
Misschien catalogus van de 7e maand van jaar 2014 tot 9e maand(september de 04 de dag?.
Leuk raadseltje
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik probeer het gewoon nog een keer.
Het betreft wellicht een boekhoudkundige reeks
waarin 300 staat voor de soort rekening
469 voor stormlicht
20 de eerste twee cijfers van het aantal honderdtallen millimeters in hoogte.
Voluit volgt dan het werkelijke aantal mm in hoogte plus /8.1 hetgeen wellicht de doorsnede 81 mm aangeeft
Maar wat dan voorts 714/904 betekent weet ik dan weer niet
Misschien catalogus van de 7e maand van jaar 2014 tot 9e maand(september de 04 de dag?. leuk raadseltje
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Vergeet het bovenstaande svp. Ik vergiste me met het object.Ik probeer het gewoon nog een keer. Ja nog eenmaal!! Wat ik nam een verkeerd object. Het was dan ook erg laat.
Het betreft wellicht een boekhoudkundige reeks
waarin 300 staat voor de soort rekening
433 voor vaas
20 de eerste twee cijfers van het aantal honderdtallen millimeters in hoogte.
Voluit volgt dan het werkelijke aantal mm in hoogte plus /8.1 hetgeen wellicht de doorsnede 81 mm aangeeft
Maar wat dan voorts 77/004betekent weet ik dan weer niet .
Maar kijk aan het einde van de catalogus staat een verklaring voor de cijfers vermeld. Zie blz. 64a .
Misschien een verwijzing naar het soort materiaal kristal, glas, kleur kleurloos?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
blz. 64a m.z. 64. Pfff
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Mooi antwoord, voor mij is het duidelijk... +1
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@gerardkl, het was vannacht inderdaad erg laat voor je.
1. De cijfers en getallen in de tabel op blz 64b zijn geen verklaringen van objecten, maar zijn de getallen die de jury in het jaar 2012 heeft gegeven aan diverse fabrikanten en glasleveranciers.
In de eerste kolom - voor samenwerking met de detailhandelaren - krijgt de Familie Esch een 1,43.
Als eindnotering komt Eisch met het cijfer 1 (in de Duitse schoolsysteem de beste notering) als beste naar voren en kreeg wederom de Oorkonde uitgereikt.
In de catalogus van 2014/2015 komt een dergelijke bladzijde niet voor.
In 2013 eindigde Ritzenhoff AG te Marsberg als eerste , Familie Esch eindigde toen als derde.
http://www.eisch.de/fileadmin/Media/downloads/pdf/Hauptkatalog_2014_2015.pdf 2. Een voorbeeld: onder het dinerbord met het catalogus nummer 719.513.21 staat 513/36.
Het gaat hier om het model 513 met Ø 360 mm.
De nummers die zijn aangebracht in elk artikel van de Familie Esch zijn logisch samengesteld ten behoeve van hun eigen systeem.
Omdat het systeem logisch is, kan men er iets van af lezen.
Bij nabestellingen weet men direct om welk model of soort artikel het gaat, zodat men via het computersysteem ook direct weet waarnaar men in de gigantisch grote magazijnen van de Familie Esch moet gaan zoeken.

Andere antwoorden (1)

Nr 20 uit een serie van 433
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
echt niet Gerard ;) maar ik vond het wel leuk bedacht, min is dus niet van mij.
Antoni
8 jaar geleden
Als de betreffende vaas nummer 20 uit een serie van 433 is, dan zou je eerder 20/433 verwachten dan 433/20, lijkt mij.