Wie heeft een leuk idee voor de vormgeving van een kunsttentoonstelling.

In de tentoonstelling zullen kunstwerken aanbod komen die eigentijdse schoonheden representeren.
De bezoekers die de tentoonstelling hebben gezien zullen zich beseffen dat schoonheid tijdsgebonden is, en dat echte schoonheid waarschijnlijk helemaal niet bestaat!
Nu moet er een leuke creatieve vormgeving komen die aansluit op het thema. Ik zat te denken aan iets met spiegels oid. Maar ik vind dat er dan in elk geval nog iets bij moet, maar wat?
Andere toffe ideeen zijn ook super welkom!
bvd!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Je kunt op/voor de spiegels kledingstukken/pruiken etc plakken.. zodat de kijker aangekleed wordt door jullie. (Zoals die gadget bij je fotocamera op sommige mobiele telefoons)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat is nogal een stelling die je daar loslaat: Echte schoonheid bestaat niet, denk je.
Maar al die eeuwenoude dingen dan, die mensen al eeuwen mooi vinden? De Taj Mahal, de Boroeboedor, (spelling misschien niet correct), de Majabouwsels, schilderijen, noem maar op,,,,

Er zijn kennelijk voorwerpen, afbeeldingen, muziek die de tand des tijds kunnen doorstaan. Er zijn kunstuitingen, die we later gedateerd noemen, omdat ze kennelijk alleen bij die bepaalde periode hoorden en we later de schoonheid ervan niet meer kunnen herkennen.

Je zou je tentoonstelling een motto kunnen meegeven:

VOOR DE EEUWIGHEID, OF NIET?
Is dit over 50 jaar nog mooi?

En dan bij ieder voorwerp een kaartje neerleggen, waarop bezoekers kunnen aangeven waarom hij/zij denkt dat iets over 50 jaar nog mooi gevonden zal worden.

Is het iets?