Dit zijn typisch tekeningen van Anton Pieck (1895-1987). Volgens Wikpedia: "Anton Pieck is vooral bekend geworden om zijn romantische tekeningen met levendige taferelen uit een geïdealiseerd nostalgisch verleden en om zijn sprookjesbos in De Efteling."
2 jaar geleden
SimonV
2 jaar geleden
Het is niet de normale handtekening van Anton Pieck. Hij had een zwierig handschrift en tekende normaliter voluit met zijn hele naam.
Inekez1
2 jaar geleden
Anton Pieck signeerde wel degelijk ook werken met zijn initialen (de A en P aan elkaar). Wellicht alleen bij kleiner werk waar de naam voluit teveel ruimte zou innemen of zo klein geschreven zou moeten worden dat het onleesbaar werd. Veel kunstenaars hebben ook in verschillende stadia van hun carriëre verschillende manieren of handschriften gebruikt om hun werk te signeren. Dit zijn dus wel degelijk afbeeldingen van Anton Pieck.
Ik ga het antwoord geen plus geven, want het geeft geen antwoord op de vraag wat het voorstelt en/of waar het van gemaakt is.
SimonV
2 jaar geleden
Sorry, je hebt gelijk. Ik vond hier een voorbeeld:
https://www.catawiki.com/nl/l/24952319-anton-pieck-1895-1987-lier
Compensatieplus.
adank
2 jaar geleden
Dank voor je antwoord, daarmee is tenminste één raadsel opgelost ( afbeeldingen van A.P. ). Blijft over de vraag: om wat voor techniek gaat het hier: het zijn geen prentbriefkaarten, maar laagjes "papier"(?) over elkaar gelegd, waarvan de bovenste laag "geëmailleerd" lijkt.
Iemand heeft prentafdrukken of ansichtkaarten met pentekeningen van Anton Pieck gekocht, deze voorzien van een kartonnen passe-partout en ze in een houten (foto)lijstje gestopt.
. . .

De titel van de eerste prent is: Meisje studeert piano.
De titel van de derde prent is: Afscheid bij de postkoets.
bron: https://www.antonpieckwinkel.nl/a-36846470/vignetkaartjes/
Amadea
2 jaar geleden
adank
2 jaar geleden
Dank voor je antwoord, daarmee is tenminste één raadsel opgelost ( afbeeldingen van A.P. ). Blijft over de vraag: om wat voor techniek gaat het hier: het zijn geen prentbriefkaarten, maar laagjes "papier"(?) over elkaar gelegd, waarvan de bovenste laag "geëmailleerd" lijkt.
Amadea
2 jaar geleden
Dan zijn het kaarten die als 3D (driedimensionaal) verkocht zijn. Het lukt mij niet om te vinden hoe die (machinaal) gemaakt worden.