Waar kan een meisje van bijna 15 jaar een tekenstudie volgen??

Mijn BFF kan prachtig tekenen, en ze volgt publiciteit of zo, maar ze wil eigenlijk mode doen, maar niet op het heilig graf. Ik zelf vind dat ze iets met tekenen moet doen, maar waar?????

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
laat haar zelf beslissen wat ze wil...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heilig graf???
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is of wie is "mijn BFF" ??? En nog iets
Er is GEEN mode op het heilig graf!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja Thijs, dat weet ik wel.
Maar een afkorting uit de urban dictionary hoort niet in een vraag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
daar kan je wel mode volgen, jawel want mijn BFF heeft dat al gedaan. x

Antwoorden (2)

grafisch lyceum
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoi,

Ik weet niet in welk deel van Nederland jullie wonen maar er zijn wel een aantal creatieve opleidingen op MBO niveau in Nederland. Ik zelf zit op het Noorderpoortcollege in Groningen en volg de Art en Design opleiding (ook wel vormgeving genoemd of andersom :P). En we doen daar weinig anders dan creatief bezig zijn. Van teken lessen, schilder lessen. (realistisch of abstract of in een andere stijl schilderen) concept (dus van info opzoeken over je opdracht en je idee uitwerken tot het daadwerkelijk iets maken) tot laslessen, kleding maken, decorontwerpen Heel breed dus. 9 van de 10 keer ben je dan ook bezig met iets creatiefs. Ja oké je krijgt ook kunstgeschiedenis en Nederlands en Engels en presenteren en de nieuwe lichting krijgt zelfs rekenen en in jaar 4 krijg je ondernemen. Maar verder heb je alleen maar creatieve vakken. Of wat ik dus wil zeggen.... er zijn opleidingen waar je een heleboel verschillende dingen krijgt en dus niet voor 1 ding hoeft te kiezen. Want ik kan me voorstellen dat je vriendin nog wel meer dingen leuk vind of gaat vinden. En op mijn opleiding kun je dat dus uitzoeken wat je leuk vind. Nou weet ik niet precies alle namen van scholen door heel Nederland maar er zullen vast wel soortgelijke opleidingen zijn ergens anders in Nederland. De mentor of decaan of hoe ze ook maar heten op haar school kan je vriendin vast aan meer info helpen. Groetjes en succes met zoeken: Marike