Kan het dat je lippen niet bloeden als je er een naald doorheen steekt?

Ik ben gisteren naar een expositie geweest en een van de kunstwerken was een filmpje waarin een man zijn lippen aan elkaar vast naaide ( de kunstenaars waren Ulay en Abramović), maar het bloedde niet. Kan dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Photoshop.

Het beste antwoord

Lekkere tentoonstelling. Het zou, eventueel, kunnen dat de draad waarmee hij naaide de gaatjes dichthield. Zo kun je ook als je eerst een plakbandje op een ballon plakt met een speld in een ballon (door het plakbandje) prikken en de speld erin laten zitten. Zolang je de speld niet weghaalt, kan de lucht er niet uit, omdat de speld het gaatje dichthoudt. Als je de speld eruit haalt, loopt de ballon wel leeg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor jullie antwoorden!

Andere antwoorden (2)

Nee dit kan niet.
In je lip zitten veel bloedvaatjes dicht onder het oppervlak van de huid.
Als je op je lip bijt, dan bloedt het (als het goed is) ook.
Maar er bestaan wel trucjes om de bloedvaten te vernauwen zodat er minder bloed uitstroomt. (gebeurt ook bij een operatie, anders zou iemand snel veel bloed verliezen)
Maar dat het helemaal niet bloed als je er een naald doorheen steekt zonder allemaal middeltjes en alles, dat kan niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan niet, as je alleen al een velletje van je lip haalt bloedt het al. Je lippen zijn ook erg goed doorbloedt, dus is het onmogelijk dat je geen adertje raakt.