Goedemiddag, hoe heten de buisjes die je wel eens op een veranda ziet hangen ?

Als ze door de wind in beweging komen, en elkaar raken maken ze geluid. In kan maar niet op de naam komen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4K
Cryofiel
14 jaar geleden
Da's een burenterroriseerder. Als je, zoals ik, graag met open raam slaapt, word je de godganse nacht uit je slaap gehouden door dat getingeltang. Alsof er een klant de winkel binnenkomt en je moet opspringen om te helpen.

Het beste antwoord

Bedoel je een windorgel?

http://images.google.com/images?oe=UTF-8&sourceid=navclient&gfns=1&q=windorgel&um=1&ie=UTF-8&ei=Y4JdS-fcE4rz-QbavukF&sa=X&oi=image_result_group&ct=title&resnum=1&ved=0CBQQsAQwAA
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Windchimes is het enige dat ik weet en zoals ik ze noem...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
amc
14 jaar geleden
Zo heten ze ook in het Engels.+1
Een windgong of windorgel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank u!
Windklok, windorgel,windbel, windgong.

Toegevoegd na 2 minuten:
windspel, windklokkenspel.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank u!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb die metalen buisjes, oplopend in grootte, in de gang. Het zijn er 12. Als ze in beweging worden gebracht door de tocht geven ze een melodisch geluid. Erop staat: Zenyatta.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan iemand mij uitleggen waarom ik die minnetjes heb gekregen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat er gewoon een paar mensen bezig zijn lekker te minnen op elk antwoord wat maar iets afwijkt.
Waarschijnlijk gefrustreerd,omdat ze zelf geen plusjes krijgen.
En er niet voor uit durven komen waarom ze minnen.
+1
Hoewel het tegenwoordig een andere betekenis heeft,noemden we die mobieltjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gna. Mobiles toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Humor wordt ook al niet meer gewaardeerd.
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van mij ook +1! Erg grappig!