Dat zou afkomstig zijn van "Bar, Beer and Cues". Dat werd later BBCue en toen BBQ.
AWM
14 jaar geleden
LeonardN
4 jaar geleden
-min (beetje laat)
Je hebt een hele onwaarschijnlijke en vreemde afkomst genomen. Barabicu wat weer zou verworden naar https://en.wikipedia.org/wiki/Barbacoa is veel vaker aangenomen.
https://en.wikipedia.org/wiki/Barbecue#Etymology_and_history

Andere antwoorden (5)

Barbeque. Je weet wel, met houtskool en vlees erop. hmmm
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
barbeCue
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh Goh we hebben hier een mierenneuker. Het gaat er toch om dat het een ding is met houtskool en vlees!
Ga je daarom helemaal een minpunt geven? Zielig hoor
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pardon.. wie zegt dat de - van mij is..? Als ik een - geef vertel ik dat erbij. En mierenneuker valt best mee.. 't is een véél gemaakte (en begrijpelijke) fout. Je zou denken dat het BarBeQue zou zijn door de afkorting. Vandaar dat ik er op wees.. Zal 't niet meer doen..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gas kan ook
Er is geen afkorting voor. Het staat voor Barbeque
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
barbeCue
Bbq IS de afkorting van barbecue.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed gelezen Cindy!! +1
BBQ is een afkorting. Er bestaat geen afkorting voor een afkorting.
Wellicht bedoel je de barbeque...
Omdat het bij ons altijd zo'n rotzooi wordt met die sausjes noemen wij het barbeknoei...bbk dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je zelf het antwoord op je vraag

Toegevoegd na 57 seconden:
je geeft zelf het antwoord op je vraag