Linomessen bestaan in meerdere vormen, oa de U en de V vorm, zij zijn bedoeld voor het gutsen in linoleum, maar kunnen ook gebruikt worden in andere zachte materialen, vooral gips kan er ook makkelijk mee bewerkt worden, maar denk ook aan de zachte steensoorten, al worden de mesjes dan wel snel bot.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een linomes is alleen gemaakt om te gutsen in linoleum...!!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat is die linoleum dan?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Linoleum behoort al jarenlang tot één van de meest toegepaste vloerbekledingen. Het materiaal wordt volledig samengesteld uit natuurlijke, hernieuwbare grondstoffen zoals onder andere lijnolie, hars, jute, kalksteen en houtmeel die de fabrikanten op een zo milieuvriendelijk mogelijke wijze verwerken. Linoleum wordt ook veel gebruikt om uitsnijdingen in te maken, dit gebeurt met een linomes.
zoals all gezegd is dit een van de soorten messen om linoleum mee te bewerken.
linoleum is een soort vloerbedekking gemaakt van natuurlijke materialen.zie de link.
het wordt ook gebruikt om linoleumsnede`s mee te maken.dat zijn inkt/verfafdrukken die men maakt van met linoleummessen bewerkt linoleum.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Linoleum

http://nl.wikipedia.org/wiki/Linosnede