hoe ziet het leven van een chassidische jood eruit?

Toegevoegd na 1 dag:
Hoe ziet het dagelijks leven van een chassidische jood eruit. Het gaat er vooral om wat de chassidische jood door de dag heen doet, omdat ze geen voorwerpen mogen gebruiken wie na 1800 zijn onstaan behalve producten wie ze bij hun geloof kunnen gebruiken zoals de naaimachine en het fornuis. Het gaat vooral om 'dagelijks' leven van een chassidische jood eruit. Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe bedoel je?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb er een beschrijving bijgezet en de vraag iets anders geformuleerd misschien begrijp je het zo! Liefs.

Antwoorden (1)

Uitgebreide zae zakelijke informatie vind je op allerlei plaatsen op internet, bijv. wikipedia. (zoekterm chassidische joden). Wil je een roman hierover, lees dan Mijn naam is Asher Lev van Chaim Potok, over het leven van een chassidische jongen in New York. Of kijk naar de film Left luggage, gebaseerd op Twee koffers vol, roman van Carl Friedman over de chassidische gemeenschap in Antwerpen.