Waar kan ik ansichtkaartenboekjes van kunstschilders kopen?

Vroeger vond ik die wel eens op jaarmarkten of braderieën, maar ik vraag me af of dat nog steeds zo is. Is het ook mogelijk om ze via internet te kopen? Zo ja, waar dan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik heb ze ook wel eens gezien in een kleine galerie, waar ze ook schilderijen, grote foto's en lijsten verkopen.
En op een braderie of een kunstmarkt zijn ze vaak ook wel te vinden.

Toegevoegd na 5 minuten:
Ik zie op de site van het Rijksmuseum dat je van allerlei werken in de collectie een ansichtkaart kan maken. Hier is er 1: https://www.rijksmuseum.nl/nl/collectie/RP-P-OB-65.174

In souvenirwinkeltjes van musea zijn trouwens ook vaak allerlei ansichtkaarten te koop zoals jij zoekt.

Marktplaats is misschien ook een optie: http://www.marktplaats.nl/z/verzamelen/ansichtkaarten-themakaarten.html?categoryId=1818
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

In veel museumwinkels zijn ansichtkaartenboekjes van kunstschilders te koop. Vaak zijn museumwinkels te bezoeken, zonder het museum zelf in te hoeven gaan.

Dat laatste lijkt mij overigens, als je belangstelling hebt voor kunst, ook geen straf...

Toegevoegd na 2 minuten:
Ook in souvenirwinkels zijn dit soort boekjes vaak verkrijgbaar. En in veel "gewone" boekhandels, zowel kleine als grote, zijn ze vast ook te koop.
Antoni
11 jaar geleden
Bij de Slegte en bij de 'witte boekhandel' hebben ze die eigenlijk altijd. Je moet wel net geluk hebben dat ze de schilder hebben die jij zoekt.