Is mensencel een bestaand woord?

Ik speelde ooit eens Scrabble en maakte een erg lang woord waar ik heel veel punten kon verdienen: 'mensencel'. Mijn medespelers zijden echter dat dat woord niet bestond. Ikzelf denk van wel, maar ben niet 100% zeker. Dus.... Bestaat het nou of niet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee.

Het beste antwoord

dierlijke cel of animale cel; plantaardige cel; menselijke of humane cel. Een stamcel kan differentieren naar een andere celgroep.

Een mensencel? Een dierencel? Een plantencel? Ik ben het nooit tegen gekomen, maar waarom niet?

Per slot bestaat Becel ook!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahaha, dus nu weet ik wel dat mensencel bestaat.

Andere antwoorden (5)

Ja hoor, het woord mensencel bestaat.Ik heb even gegoogled en "iets" kan van mensencel naar stamcel transformeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
-1 Aantreffen in zoekresultaten betekent niet dat het woord ook officieel bestaat. Google maar eens op bijv. "mensenkonijn"
Het is een woord, dat wel wordt gebruikt: in de 2e alinea van de tekst in onderstaande bron.

http://www.healthylives.nl/nieuws/voeding/20091/mei/rood-fruit-is-goed-voor-je-huid

Ik kan geen officiële betekenis vinden in een woordenboek tot nu toe.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens de woordenlijst van de Nederlandse Taalunie (het groene boekje) bestaat het woord mensencel niet.

Toegevoegd na 3 minuten:
Het woord wordt soms wel gebruikt maar het wordt niet gezien als correct Nederlands.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is een rare samentrekking die eigenlijk gewoon niet kan in spreektaal wel maar nee dit woord is gewoon fout
12 jaar geleden
Ik speel iedere week een spel scrabble met een goede vriendin. Daarom heb ik voor mijn verjaardag de officiële scrabblewoordenlijst gekregen. Hier staan alle woorden van 2 t/m 9 letters die mogelijk zijn (841 pagina's vol met woorden, maar zonder betekenis erbij dus). Het is gebaseerd op de grote van dale en aangevuld met het taalreglement van de bonden.
Dit boek wordt ook bij wedstrijden in clubverband als scheidsrechter gehanteerd. Het woord mensencel staat hier niet in. Dus dan ga ik ervan uit dat het niet bestaat.