Wat is de makkelijkste te maken origami?

Ik moet vrijdag een origami voor de klas voordoen en daarna moeten een aantal mensen dat na doen, Wat is dan het makkelijkste om voor tedoen? (Proefwerk Nederlands, Instructies geven)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Het is niet de makkelijkste maar moeilijk is hij zeker niet
en ieder heeft zo'n bootje wel eens gemaakt
Thuis even 2 keer proberen en dan doe je dat
vrijdag met je ogen dicht.

Toegevoegd na 9 minuten:
Maar nu met Nederlandse tekst, nog makkelijker.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het hemd van de kapitein. Dat ontstaat als je na het vouwen van een bootje de voor- en de achterboeg er afscheurt. En dan vertel je ondertussen het verhaaltje erbij dat het schip verging. Het hemd was het enige dat overbleef. Als je het gescheurde bootje openvouwt zie je de vorm van een hemd!
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je de mast er ook nog af scheurt, heeft de kapitein ook een gat waar hij zijn hoofd door heen kan steken.
Amadea
11 jaar geleden
Oh ja, dankje Stippel, die was ik nog vergeten! http://www.origami-kids.com/papierenvliegtuigje-1-papierenschip.htm
Amadea
11 jaar geleden
En Hydrokov, je schrijft dat het voor Nederlands is en niet voor Japans. Het is vouwkunst, en dat wordt in Japan origami genoemd.
1,2,3,4 hoedje van, hoedje van
1,2,3,4 hoedje van papier.

Benodigdheden:

Een stuk stevig papier (liefst gekleurd)

1. Vouw het vel papier dubbel.
2. Vouw de beide hoeken naar het midden.

3. Vouw beide onderste gedeeltes ieder apart naar boven.

4. Vouw nu de hoekjes om.

En zie: nu heb je een "Hoedje van Papier"

Toegevoegd na 1 minuut:
http://kids.flevoland.to/knutselen/origami.shtml
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kraanvogel is volgens mij de eerste in het origami boek. Zal vast op internet wel een voorbeeld van staan.
Heb deze zelf in groep 6 gehad van de lagere school.
Succes