Kunnen musea/theater/kunstenaars/dansers leven van donaties, sponsoren en bezoekers?

Toegevoegd na 19 minuten:
Stel dat alle subsidie wordt afgeschaft, blijven dan veel culturele instellingen bestaan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Nee, bijna alle musea en theaters krijgen subsidie. Subsidie, sponsorgelden en entreegelden vormen samen de inkomsten. Uit die inkomsten worden de musici, dansers etc. betaald.

Toegevoegd na 6 minuten:
Na jouw toevoeging:

Als alle subsidie helemaal zou worden afgeschaft, zou het grootste deel van de culturele instellingen in problemen komen. Veel zouden moeten stoppen. Nu er flink op cultuur wordt bezuinigd, worden instellingen gedwongen om andere inkomstenbronnen te zoeken (oa. sponsoring) of nauwer met elkaar samen te werken. Het ongebreidelde handje-ophouden is gelukkig afgelopen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De een wat beter dan de ander. Kunnen ze het niet dat kunnen ze een subsidie aanvragen, of een uitkering.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En als de instelling al personeel heeft (heel veel vrijwilligers) dan staan die banen wel op de tocht om kosten te besparen. Ze moeten ergens hun geld vandaan halen als het bezoekersaantal of kopers (nagenoeg)gelijk blijft. En de meeste kunstenaars hebben er een parttime baan bij om brood op de plank te kunnen krijgen.