volgens sommigen is het goed je te ontspannen anderen vinden dat het goed id voor de ontwikkeling van je fijne motoriek maarja ikzelf vind het ook onzin.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In 1889 wordt tekenen als een verplicht leervak in de wet op het lager onderwijs opgenomen. Naast de Overheid nemen ook onderwijzers, leraren, pedagogen en kunstenaars het nieuwe vak serieus. Zij ontwikkelen talloze methoden om het kind te leren tekenen. Op het merendeel van de basisscholen anno 1991 is tekenen allang niet meer het leervak van vroeger. Bestaat de tekenles eigenlijk nog wel? De leerlingen mogen tussen de taalles en aardrijkskunde een kwartiertje tekenen. Grotendeels uit onkunde maken leerkrachten weinig woorden vuil over onderwerp en de techniek van het tekenen.

Het nut zit hem in de motoriek. Het oefenen van de motoriek heeft tot doel de souplesse, symmetrie, nauwgezetheid en ontwikkeling.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het nut is ff ontspanning tussen andere vakken door,het al eerder genoemde effect op de fijne motoriek en niet te vergeten het stimuleren van eventueel aanwezige aanleg voor het vak en het ontdekken van de creatieve vermogens die eenieder in zekere mate bezit.
11 jaar geleden
Tekenen is erg nuttig. Maar ook ontspannend en goed voor je ontwikkeling, als je iets natekent moet je je goed concentreren en goed kijken. Het bijzondere aan tekenen is dat je jouw eigen wereld kan scheppen en je helemaal in kan leven in dat ene wat je tekent. Vaak is het dus niet zomaar wat lijnen of kleuren op een wit papiertje. Tekenen is goed voor je omdat je je helemaal uit kan leven. Zonder grenzen.
Jammer genoeg denken veel mensen dat tekenen geen enkel nut heeft. Dan moet je maar eens vragen of hij/zij een schilderij van Rembrandt natekent dan ontdekt diegene wel hoe moeilijk dat is.
Nog een voorbeeld: Architecten moeten kunnen tekenen voor hun werk, dus het is niet alleen goed voor je, het is ook bijzonder nuttig.