Kent iemand de spreuk " Everyday is a gift, that is why we call it the present?

Ik heb dit ooit in Griekenland gezien en wil graag weten of het hier ook ergens te koop is als tegeltje of iets dergelijks.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Poëzie
2.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ken je www.truttigtegeltje.eu? Daar kun je hem er zelf op laten zetten!
Ik ken de spreuk trouwens als: "Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift, that's why we call it the present'.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je zelf een tegeltje maakt, zou ik trouwens de taal wel even checken. Als je schrijft "Everyday is a gift" dan betekent dat "Alledaags is een geschenk"; als je schrijft "Every day is a gift" dan betekent het "Iedere dag is een geschenk". Misschien moet je even googlen naar de juiste formulering.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zie trouwens onderaan m'n scherm dat hier eerder een vraag over gesteld is. Daar gebruiken ze de formulering "Yesterday is history, Tomorrow is a mystery, Today is a gift That is why it is called the present!" Ook weer even checken voor interpunctie voordat je er een tegeltje van maakt :)
Het schijnt een uitspraak van Eleanor Roosevelt te zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@stippel,die spreuk vind ik nog mooier,die ik heb zal daar dan een afkorting van zijn! @mariboto,altijd prettig om meerdere opties te hebben! @Inge108 Ik weet het had het verkeerd opgeschreven, heb eigenlijk een andere reden voor de vraag die ik hier niet kan omschrijven. Ik wil hem sowieso in het Engels want vind het op de één of andere manier mooier klinken/overkomen dan in het Nederlands!Dank je wel voor je reacties!! Alle 3 hartelijk dank voor jullie reacties, groetjes vlindertje

Het beste antwoord

Natuurlijk ken ik die, de volledige quote is:

Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
And today?
Today is a gift, that's why we call it the present.

Afkomstig van Babatunde Olatunji (Een Nigeriaanse drummer en sociaal activist)

Ik weet in elk geval dat er t shirts van bestaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hai congie, ik heb al 3 verschillende namen gehoord en zelf gevonden waar het vandaan schijnt te komen;-)) maar als deze al van 1902 is zal dat wel de originele zijn!
Altijd leuk om te weten,dank je wel! Groetjes vlindertje
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je wel,ik ben heel blij met de volledige tekst:-) Groetjes vlindertje

Andere antwoorden (1)

Wat betreft het te koop zijn als tegeltje: niet dat ik nou reclame wil maken maar ik ben zelf altijd zeer tevreden met de diensten van www.truttigtegeltje.nl, daar kun je je eigen tekst (en ook je eigen foto's trouwens) laten afdrukken op een tegel. Allerlei lettertypen en kleuren, en verschillende formaten mogelijk. Paar maanden geleden ontdekt en sindsdien een hoop mensen blij kunnen maken met customized tegeltjes als verjaardagscadeautjes.

(NB: Ik heb verder niets met de toko in kwestie te maken. 't Is maar een suggestie.)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
op http://www.grappigtegeltje.eu/ kan je dat ook .
nee ik heb geen aandelen bij deze.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ SadBunny voor je advies!
mindseye jou kan ik helaas geen plus geven maar ben wel blij met je advies!
Allebei hartelijk dank!!