Waarom zwaaien mensen naar hun oor als ze iets lekker vinden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
7.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuke vraag! Zelfs mijn neefje van twee deed dit vanmorgen nog toen hij een oliebol van mij kreeg ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hahaha wat schattig:D

Het beste antwoord

Handgebaren zijn moeilijk te traceren en zeer cultuurgebonden. Een Portugees die zijn oorlel aanraakt, zegt daarmee:"Het gaat goed". De Italiaan die dat doet, zegt dat je een mietje bent ("je zou oorbellen, moeten dragen"). Het wuiven met de open hand wordt door onderzoekers als positief gezien, als het symbolisch naar je toe halen van iets of iemand. Bij het "Yum-yumgebaar"prop je het lekkere eten letterlijk in je mond. Spanjaarden hebben een vergelijkbaar gebaar, waarbij ze hun duim en pink strekken en langs het hoofd bewegen:" Drink iets van me".
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goede bron!

Andere antwoorden (5)

Daar is ooit iemand mee begonnen, en iedereen blijft het maar nadoen... reclamejongenswerk dus...

Ik wed dat je het anderen gaat leren als je vader/moeder wordt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik snap de min niet, want volgens mij zit hier wel een kern van waarheid in. Of een wrijvende beweging maken over je buik met als slogan: Mjummie! oid. Ik zie ze het zo in een commercial doen hoor! En je doet het zelf inderdaad ook als je vader of moeder bent. :-/ Een +je ter compensatie van mij ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
plus van mij.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
De minnen zijn omdat het niet waar is... het gebaar bestaat al erg lang en is typisch Nederlands. De herkomst is onbekend.
Dat is het gebaar voor lekker. Het wordt veel gebruikt door dove mensen of mensen met een communicatiestoornis. Het is een algemeen erkend gebaar dat vrijwel iedereen begrijpt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Algemeen erkend in Nederland. Buitenlanders snappen er niks van.... uniek in Nederland, herkomst onbekend.
14 jaar geleden
ook hier hetzelfde antwoordt: ooit gezien, leuk gebaar en zelf overgenomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat lijkt maar zo!

Mensen zwaaien in dat geval niet naar hun oor maar naar hun wang!

Dat is de plaats waarachter het eten zich bevindt, en waar het eten gekauwd wordt.

Tevens bevindt zich achter de wang, de tong met de smaakpapillen.

Een oor heeft er dus niets mee te maken.