Zijn de verhalen die achterop de doosjes autodrop staan waar?

Op de doosjes Oltimer drop staan verhalen over de geschiedenis van het dropje. Ik vroeg me af of dit waar is. Of gewoon een grapje van de fabrikant.

De foto die erbij staat...nou die meneer die erop staat lijkt wel van een grapje te houden als je hem zo ziet.

Toegevoegd na 6 minuten:
Sorry dat WEER de foto op zijn kant staat. Het maakt niet uit hoe ik hem upload. De website blijft hem op zijn kant plaatsen.

Dat gebeurt altijd als ik een foto plaats die ik met mijn mobiel neem.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Op deze site http://kleverman.wordpress.com/2011/11/13/jochum-douwenga/ staat dit over het verhaal en de geschiedenis van Jochum Douwenga: "Meijer Verwijk Kleverman [voormalig reclamebureau] is gespecialiseerd in wat in de marketing story telling heet: het creëren van een verhaal rondom een merk om zo authenticiteit en betrokkenheid te creëren. Voor Oldtimers haalden wij een van de trouwste werknemers van Van Slooten (Jochum Douwenga) uit de vergetelheid." Waarschijnlijk is dus alles gefantaseerd voor marketingdoeleinden: Jochem Douwenga bestaat niet echt, en zijn verhalen zijn nooit echt gebeurd. Toegevoegd na 31 minuten: Op deze site http://meijermolovich.wordpress.com/werk/oldtimers/ staat zelfs dit: "Oldtimers Zeg Oldtimers en je zegt Jochum Douwenga. Zeg Jochum Douwenga en je zou eigenlijk Mark Joost Meijer moeten zeggen. Want sinds de introductie van de Echte pittigzoete Sneker Zoethoudertjes is hij de ghostwriter van Jochum. In 1998 bedachten Frank Pels en Raymond Verwijk Jochum als advertising property van Oldtimers. Een oud, eigenwijs dropmakertje dat door Autodrop werd gevraagd om zijn vroegere droprecepten weer van zolder te halen. Achter elk dropje zit een verhaal, zegt Jochum altijd. En bijna al die verhalen zijn door Meijer bedacht en geschreven. Hij heeft zelfs Jochums autobiografie (Drop of Dronder, destijds verkrijgbaar bij twee doosjes Autodrop) geschreven. Verder heeft hij samen met Jochum een reeks net zo goedkoop geproduceerde als effectieve commercials gemaakt. En heeft hij Jochum meegeholpen om op het internet te komen door Oldtimers.nl te ontwerpen en van content te voorzien. Oldtimers. Ouderwets wordt weer nieuwerwets" Jochum Douwenga is dus bedacht door reclamemakers en de verhalen zijn geschreven door een tekstschrijver. Toegevoegd na 1 uur: De verhalen zijn dus niet waar.

Bronnen:
http://issuu.com/frankpelscompany/docs/boe...
http://kleverman.wordpress.com/2011/11/13/...
http://meijermolovich.wordpress.com/werk/o...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100