Wordt een bioscoopfilm onderbroken op 4 mei om 20.00?

Puur uit nieuwsgierigheid. Onderbreken bioscoopfilms een film die op 4 mei om 20.00 draait?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Poppodia waar zondag 4 mei rond de Nationale Dodenherdenking concerten zijn, vragen bezoekers om om 20.00 uur 2 minuten stilte in acht te nemen. Onder meer de Ziggo Dome in Amsterdam, waar Robbie Wiliams zondagavond optreedt, roept iedereen op om een half uur voorafgaand aan het concert stil te zijn.

In het Klokgebouw in Eindhoven treedt zondagavond metalband KoRn op. Het voorprogramma wordt om 20.00 uur onderbroken door 2 minuten stilte, vermeldt de website van concertorganisator Mojo.

Vanwege Dodenherdenking is het aanvangstijdstip van het concert van Sam Smith in Paradiso in Amsterdam een half uur verschoven naar 21.00 uur. Het voorprogramma begint om 20.05 uur.

Bioscopen gaan wisselend om met de dodenherdenking. De vestigingen van Wolff Bioscopen proberen volgens directeur Jordi Wientjes de pauzes waar mogelijk zo te plannen dat bezoekers om 20.00 uur de mogelijkheid krijgen te herdenken. De bioscoopketen dimt 's avonds de reclameverlichting aan de gevels, stopt de foyermuziek en vraagt pauzerende gasten mee te werken aan het moment van stilte.

Bioscoopketen Pathé laat alle films die zondagavond om 20.00 uur bezig zijn doordraaien, licht een woordvoerster van Pathé toe. Wel ligt de kassaverkoop stil en klinkt er 20 minuten geen muziek in de foyers.