welk muntje is dit?

ik heb met de metaal detector een muntje gevonden.
iemand een idee waar dit vandaan komt?
gaat om het muntje met de 5 erop

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Antwoorden (2)

5 Pfennig, dat is Duitsland

Toegevoegd na 1 minuut:
sorry Oostenrijk als ik op googleplaatje afga
7 jaar geleden
De munt waar een gestileerde 5 op te onderscheiden is op de voorzijde, die zichtbaar is op de tweede foto, is een Spaanse 5 Pesetas munt uit het tijdvak 1989 – 2001.
Ik heb het dus over het kleine lichtgekleurde muntje op de foto met meerdere munten, daar zie je de achterzijde, boven de 5 Pfennig munt (waar de vraagsteller gezien de tweede foto kennelijk niet op doelt).

https://en.numista.com/catalogue/pieces1262.html
7 jaar geleden
SimonV
7 jaar geleden
Uitstekend antwoord. Plus.