Hoe komt het dat je een hoog stemmetje krijgt als je wordt gecastreerd?

Op dit moment lees ik een boek over castraten (leefden in Italië in de 17e en 18e eeuw, baroktijd en stonden toendertijd bekend om hun fenomenale hoge zangkwaliteiten)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

http://www.amc.nl/?pid=6488&&contentitemid=833&itemid=101 hier staat een intressant artikel over deze vraag
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je krijgt niet een hoog stemmetje als je wordt gecastreerd, je houdt je hogere stem als je wordt gecastreerd.

De stem van jongens daalt onder invloed van testosteron. Castreer je zo'n jongen die de baard nog niet in de keel heeft, dan komt dat proces nooit op gang.

Maar een volwassen man die wordt gecastreerd houdt zijn lage stem, die ontwikkeling is dan al afgerond.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
volledig en correct antwoord, valt niks aan toe te voegen ;-)