Wat is een Amerikaanse one dollar munt uit 1879 waard?

Ik heb een Amerikaanse munt uit het jaar 1879 gevonden met de opdruk: 'E PLURIBUS UNUM'. Op de achterkant staat de adelaar en op de voorkant het gezicht van The Statue of Liberty.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.3K
ItisILeClerc
11 jaar geleden
het is het gezicht van Liberty, niet dat van een standbeeld dat toen nog niet bestond

Antwoorden (2)

Het is een Morgan dollar, en uit een lijstje op http://coins.about.com/library/US-coin-values/bl-US0100-Morgan-Dollars-Prices.htm blijkt dat ie $24 of $190 waard is afhankelijk van de mint mark (die zie je op de kant met de adelaar). Het lijkt me namelijk dat deze munt wel in circulatie is geweest, en is dan minder waard. (Met de CC markering en niet in circulatie was deze $5000 waard geweest !)
11 jaar geleden
Hallo. De vorige schrijver was 100% juist met zijn beschrijving van de dollar. Het enige probleem is, dat wat je krijgt voor de dollar niet de catalogus waarde is maar de sloopwaarde ong.17,50. Ik heb zelf diverse dollars aangeboden. De muntenhandel geeft niet meer dan de zilverprijs. Op Ebay heb ik er verkocht( diverse jaartallen en stempels) en de gemiddelde prijs was 30,00 . Je kunt proberen de dollar aan te bieden bij een verzamelaars vereniging, om zo een hogere prijs te ontvangen. De catalogus prijs krijg je echter nooit,zelfs niet de laagste.