Hoe oud is Tom Parker van The New London Chorale ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
GoeieVraag; niet te vinden. NLCh heeft nieteens een website.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wel apart tom parker is brits, TNLC ook althans zo klinkt het. toch hebben beide alleen een nederlandse wiki... zijn ze alleen in nederland bekend?

Het beste antwoord

De Britse veelzijdige autodidact instrumentalist, componist, arrangeur en producer Tom Parker begon zijn muzikale carrière op 16-jarige leeftijd toen hij als pianist in een jazz-groep die optrad in Frankrijk en Duitsland. Tussen z'n 18e en 22ste was hij lid van popgroepen zoals "The New Animals" en Jimmy James en de Vagabonds, en hij toerde als toetsenist met John Lee Hooker en Jimmy Reed. Met 22 begon hij te werken in Londense opname-studio's, en vanaf de leeftijd van 25 verzorgde hij een aantal hits voor artiesten als Mack & Katy Kissoon, Don Fardon, The Nolan Sisters en The Dooleys.

In 1972 scoorde hij een wereldwijde hit met "Joy" van Apollo 100. Het stond nummer 1 in de Verenigde Staten en diverse andere landen, waaronder Nederland.

In 1979 kreeg Tom het idee om van een "rock-opera" versie te maken van Händel's Messiah. Het idee werd gesteund door Derek Everett van RCA Records, die het project financierde. De plaat was zeer succesvol. En het lied "Stay With Me Till The Morning" werd een enorme hit voor Vicki Brown.

Tom Parker woont in Zuid-Spanje met zijn vrouw, Marissa, en hun twee jongste kinderen, Josephine en Elizabeth. In maart 2008 was hij 63 jaar oud, dus is hij nu 67 of 68.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Had dat niet in 10 tekens gekund?
Amadea
11 jaar geleden
Geef ik eens een keer een uitgebreid antwoord....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt!