Hoe kun je je creativiteit vergroten?

Toegevoegd na 1 uur:
Je creativiteit op gebied van mode bijv.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ik kan je drie tips geven;

Humor kan ons door situaties vanuit een andere invalshoek te belichten vaak een verrassend antwoord onthullen. Voorafgaand aan een standaard creativiteitstest kregen 141 tweedeklassers een opname te horen van een populaire komiek. Degenen die de opname hadden gehoord brachten het er duidelijk beter van af dan de controlegroep die hem niet had gehoord.

Mag van jezelf fouten maken. Er zijn banen waar je geen fouten mag maken zoals bijvoorbeeld het werken op een eerste hulppost. Maar voor de creatieve geest staat geen fouten maken gelijk aan een slot op je verstand zetten. Voor ideeën dien je buiten de kaders te denken en dat lukt niet als je bang bent om fouten te maken.

Denk dat je creatief bent! Nog steeds associëren veel mensen creativiteit als iets dat alleen is weggelegd voor kunstenaars of uitvinders. Als je over je zelf denkt dat je niet creatief bent dan ga je je er ook naar gedragen. Een grote oliemaatschappij haalde er eens een team van psychologen bij om uit te vinden waarom sommige leden van hun afdeling creatiever waren dan andere. De psychologen kwamen er achter dat de creatieve mensen dachten dat ze creatief waren en de minder creatieve mensen dachten dit niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Door te doen en te durven doen.
Door te luisteren naar wat ik mijn "innerlijke stem" noem, maar je kunt het ook fantasie noemen, of je gedachten betreffende het onderwerp, of ingevingen.
Daarnaast door gebruik te maken van al je zintuigen, het internet, de omgeving (om je heen kijken etc.) om ideeën op te doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
mooi gezegd: +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je wel.