Als je aan het eind van een brief soms nog iets wilt toevoegen, dan schrijf je P.S. En als je er nog een wilt toevoegen? is het dan P.P.S. of P.S.S.?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
23.9K

Het beste antwoord

P.S. = Post Script
P.S.S. = Post scriptum scriptum

Maar als je nog een wilt toevoegen is het P.P.S.

P.P.S. = Post Post Script.
P.P.P.S. = Post Post Post Script.. enz.

Toegevoegd na 1 minuut:
P.S.S. is eigenlijk hoe het hoort geschreven te worden, maar het wordt afgekort naar P.S.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Of het "legaal" is weet ik niet, maar ik schrijf dan P.S.1 en P.S.2.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
P. S. staat voor Post Scriptum, dat op zijn beurt weer Na Schrift betekent. Als je dus na het einde van de brief nog iets wilt meedelen, dan schrijf je dus een Na Schrift, maar omdat dat in het Latijn veel deftiger klinkt, schrijven we dus P.S. Als we daarna bedenken,dat we bijvoorbeeld ook nog iets over tante Truus willen schrijven en we doen dat, dan wordt het dus een Na Na schrift,wat we dan weer keurig vertalen in P.P.S. Dat Post staat n.l. voor na , of later. Vandaar.