Hoe kun je lowbudget Frans leren?

hallo, ik wil graag mijn Frans bijspijkeren. Veel mensen zeggen altijd dat het verstandig is om naar Frankrijk te gaan of een cursus te volgen, het probleem hiervan is dat ik er te weinig tijd/geld voor heb. Het is de bedoeling om het elke dag een half uur tot een uur te doen. Wat is dan de beste methode?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Naast de antwoorden die hierboven al gegeven zijn kun je nog:

- Leerboek + CD's lenen in de bibliotheek

- Franse TV kijken (op TV5 waren een paar jaar geleden films en andere programma's die ook in het Frans ondertiteld werden; ik weet niet of dat nog bestaat. Erg handig als je je Frans wilt oefenen)

- Franse radio luisteren

- Franse (Youtube-) film (pjes) kijken

- Franse leesboeken lezen

- chatten in een Franse chatbox

- de gratis nieuwsbrief aanvragen van Interculture ( http://www.interculture.nl/content/view/14/54/ ). Daar staan leuke stukjes info en oefeningetjes in m.b.t het Frans)

- Mailen met anderen die Frans willen leren (of iemand uit Frankrijk)

Bonne chance!

Toegevoegd na 14 minuten:
- Nog vergeten erbij te zetten; bij "witte boekhandels" (Boekenvoordeel) hebben ze vaak ook wel betaalbare leerboekjes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je kan gewoon beginnen met de boeken van een middelbare school. Super gemakkelijk te begrijpen. Begin met het lezen en met het leren van woorden. Bij veel moderne boeken heb je een internetsite waar je ook luisteren kan oefenen. Als je een of twee jaartallen hebt doorgewerkt kun je doorgaan met een cursus via een school. Je betaalt vaak per maand en omdat je dan al een basis kennis hebt kun je op een hoger niveau instromen wat een hoop geld bespaart.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in oktober 2 weken druivenplukken! reken maar dat je dan frans leert.
low-budget ernaar toe: je kunt gaan fietsen.
in het land zelf leer je de taal het best. dat is nu eenmaal zo.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De beste methode is de methode die voor jou het beste uitkomt.
Dat kan een app zijn.
Of een computercursus.

Er zijn verschillende manieren om gratis
online Franse lessen te volgen, cursussen, en testen.

Hier staan al die mogelijkheden bij elkaar:

http://www.gratisfransleren.nl/