Hoe gaat de spreuk : Ik zie rond in de wereld, ook alweer, en weet iemand waar ik zulke spreuken van vrije scholen kan vinden?

Mijn dochter heeft op een vrije school gezeten maar is er nu al een poosje af. In de latere klassen begon zij elke dag met het opzeggen van een 'spreuk'. Zij vertelde mij dat ze het begin nog wel wist, maar de rest niet meer, en dat ze dit erg jammer vond. Ik heb mijn best gedaan om het ergens te vinden, maar met weinig geluk. Aangezien de school zelf niet meer bestaat kan ik daar dus ook geen contact mee opnemen. Als iemand mij kan helpen zou ik dat erg fijn vinden!
Het begin van de spreuk was dus: Ik zie rond in de wereld.

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik zie rond in de wereld, waarin de zon haar licht zendt, waarin de sterren fonkelen, waarin de stenen rusten, de planten levend groeien, de dieren voelend leven, waarin de mens bezield de geest een woning geeft. Ik schouw diep in de ziel die binnen in mij leeft. De Godesgeest, hij weeft, in zon- en zielelicht, in wereldruimten buiten, in zielediepten binnen. Tot U, o Godesgeest, wil ik mij vragend wenden, dat in mij kracht en zegen, voor leren en voor arbeid, tot wasdom moge komen. Rudolf Steiner.

Bronnen:
http://www.vrijeschoolutrecht.nl/site.php?125

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100