Wat is de beste manier om Spaans te leren?

Ik wil al een tijdje de Spaanse taal leren maar kan eigenlijk geen goede site vinden.
Heeft iemand tips?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (9)

De beste manier is om in een Spaanstalig land te gaan wonen. Dan hoor je elke dag Spaans en leer je het het snelst.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ga een tijdje naar Spanje als de mogelijkheid er is. Dan leer je de taal het snelst. Adios!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het beste zou natuurlijk zijn als je iemand kent die Spaans spreekt. Hij/zij kan je dan wegwijs maken met de uitspraak van het spaans en je eventueel doorverwijzen naar andere mensen die Spaans spreken. Door het vooral zelf te doen, dus te spreken in het openbaar met mensen ipv het op internet met tekstwolkjes te leren, leer je stukken sneller. Ik zeg niet dat internet geen uitkomst bied, maar "real life" spreken is beter.

Zoek op google met spaanse woorden als; charlar of reunión of je een ontmoetings site kan vinden en maak (met behulp van een woordenboek oid) een eigen profiel aan in het spaans. Probeer zo veel mogelijk gesprekken met mensen te starten en nog beter, vol te houden.

Wat ik hier allemaal mee wil zeggen is, dat als je er zelf intensief mee bezig bent, zul je al snel merken dat je steeds meer Spaans gaat spreken ;) Succes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
de snelste en gemakkelijkste manier om een taal te leren is om een weekje of 2 in het land te zijn en je daarop te focussen. Je kan ook naar een klooster in NL> daar leer je intensief de taal ( zelfde als in t buitenland- je spreekt alleen maar die taal) of Rosetta Stone. Dit gebruiken veel bedrijven.

http://www.rosettastone.eu/brand?cid=se-eu1b07t&rd=0
http://www.reginacoeli.nl/#/nl/splash/

Toegevoegd na 1 minuut:
de nonnetjes zitten trouwens in Vught)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb een Poolse medewerker die alleen Pools spreekt. Ik heb via Google translate basis woordje vertaald en op papier gezet. Ik pakte een nl woord met daarachter het Poolse woord zoals je het uitspreekt. Hier kwam ik achter omdat google translate een uitspreek functie heeft. En zo speelenderwijs leerde ik Pools. Dus dat kan dus ook met Spaans
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Rosetta stone! Anders Primleurs methode. Beide leren je een taal zoals een kind een taal leert. Niet met grammatica en spellingsregels maar veel natuurlijker.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb het zelf 18 jaar geleden gedaan bij Carmen de Las Cuevas in Granada. Verschillende instapniveaus. Ik begon zonder enige kennis van spaans en na 8 weken kon ik aardig spaans spreken/schrijven/verstaan.
(natuurlijk op beperkt niveau maar beter dan vriendinnen die 2 jaar HEAO spaans hadden gehad)

Ik vond het een superschool, geweldige omgeving en Granada is een prachtige stad.
Destijds een goedkope optie ten opzichte van bijvoorbeeld Donquijote die overigens ook erg goed schijnt te zijn.

Als dit je te ver gaat, ga eens langs bij het spaans centrum in jouw omgeving om te informeren naar cursussen of naar mensen die het je willen leren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een Spaanse levenspartner zoeken. Dan leer je overigens veel meer dan Spaans alleen. Vanuit je prioriteiten kun je je leven zelf heel veel vorm geven, maar je kunt niet alles tegelijk en sommige wensen/dromen kunnen elkaar tegenwerken (bijv. een droomprins of prinses die tegelijk actief veel werkt en geld verdient, en tegelijk al haar/zijn tijd voor jou vrijmaakt).

Hasta la vista?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt contact opnemen met Emmeline Steegers, een bevlogen Nederlandse die lessen Spaans verzorgt. Ze geeft ook cursussen in Spanje, maar het is vast mogelijk om ook vanuit Nederland les te volgen; maatwerk is namelijk mogelijk.