In toegevoegde link vind je de nodige tekst,je kan hem zelf samenvatten wsh toch voor schooltaak:

Rond de 6de eeuw voor Christus ontdekten matrozen van een Griekse kolonie de natuurlijke haven op het grondgebied waar Marseille nu ligt. Ze installeerden er zich en doopten de haven ‘le Lacydon’. Later veroverden de Romeinen het gebied en moesten de matrozen zich noodgedwongen bij hen aansluiten om zich tegen de Carthagers en de Kelten te beschermen...enz
fremar
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sluit je vraag dan.

Andere antwoorden (1)

Door je er heel goed in te verdiepen, heel veel over te lezen, zo veel mogelijk verbanden daar in te leren zien, en het dan in zo weinig mogelijk tijd proberen aan iemand te vertellen.

Kennis is de basis. Daarna is het schrappen, samenvoegen en samenvatten.