is het mogelijk om grondverf op multiplex te verven en dan weer te gaan schilderen met olieverf?

wat voor grondverf moet ik dan gebruiken maat het wel uit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.4K

Antwoorden (2)

Om te gronden zou ik Gesso gebruiken, een paar dunne lagen op beide kanten van het multiplex, eventueel licht schuren als je een gladde ondergrond wil.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Primers voor olieverf moeten altijd op een poreuze ondergrond aangebracht worden, ongeacht soort of merk.
Het is dus vooral zaak om uw hout vooraf goed te schuren en dan af te wassen met St Marc om te ontvetten en het stof weg te werken. Nadien kan u de grondlaag aanbrengen, beter is het om 2 grondlagen te leggen.
Tenminste 24 uur wachten tss 2 lagen ook voor de eindlaag.
Een tip: meng uw grondlaag al met een deel van de eindlaag om meer kleurvastheid te bekomen.