Hoe lang duurt het om de duitse ,engelse en spaanse taal foutloos te leren?

Bijvoorbeeld kan ik voor de zomervakantie al vloeiende duits ,engels en spaans spreken ?

Toegevoegd na 3 minuten:
**Bijvoorbeeld kan ik na de zomervakantie al vloeiend duits, engels en spaans spreken

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat ligt eraan hoe snel jij leert en dingen oppikt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je in een omgeving zit waar ze die taal spreken.
en alleen maar, pik je het zeker snel op:)
Maar heb je de discipline ervoor?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedoel je echt
En Duits En Engels En Spaans??????
En dat allemaal vloeiend en foutloos?
En Nederlands??
Nee, zelfs een van die talen foutloos gaat niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zolang jouw Nederlands nog niet vloeiend is (zie boven) zou ik me daar eerst maar een op concentreren. En wat die andere talen betreft is het maar de vraag net wa
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
(Sh*t. Mobiel plaatste antwoord te snel)
....de vraag wat je nodig hebt. Als toerist hoef je een taal niet vloeiend te spreken en ook als je daar gaat werken is vloeiend spreken geen vereiste. Kijk maar hoe veel buitenlanders zich hier weten te redden. Zij spreken de taal ook niet altijd vloeiend.

Antwoorden (3)

Dat hangt af van hoe oud je bent (hoe jonger, hoe gemakkelijker) je omgeving (bevind je je in een duitstalige omgeving) etc. Maar echt foutloos een taal leren, kan je alleen als je meertalig bent opgevoed (ouders van bijv verschillende nationaliteiten)

Voor de zomervakantie lukt niet meer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vrees dat je dat niet gaat redden voor de zomervakantie. Het ligt eraan hoeveel en hoelang je leert maar bij de gemiddelde studie duurt het ongeveer 3 tot 4 maanden om één taal te spreken. Dus veel leer en spreekplezier.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het verschilt van persoon tot persoon hoe snel een taal geleerd kan worden.
De ene mens heeft meer aanleg voor het leren van een taal dan de andere.

Daarnaast is er een verschil in de taal zelf: Engels is bijvoorbeeld makkelijker aan te leren dan bv duits.
Dit heeft onder meer te maken met het ontbreken van mannelijke en vrouwelijke lidwoorden in bv het engels.

Vloeiend een vreemde taal leren spreken doe je absoluut nooit in 2 maanden tijd. (voor de zomervakantie, zoals jij stelt).
Wil je een taal echt vloeiend leren spreken, dan zul je er echt in moeten gaan investeren: Ga een tijd in het desbetreffende land wonen, doe daarnaast een intensieve cursus in de taal, en verplicht jezelf om een tijdlang uitsluitend die taal te spreken.