Hoe lang duurt het om de duitse ,engelse en spaanse taal foutloos te leren?

Bijvoorbeeld kan ik voor de zomervakantie al vloeiende duits ,engels en spaans spreken ?

Toegevoegd na 3 minuten:
**Bijvoorbeeld kan ik na de zomervakantie al vloeiend duits, engels en spaans spreken

Weet jij het antwoord?

/2500

Dat hangt af van hoe oud je bent (hoe jonger, hoe gemakkelijker) je omgeving (bevind je je in een duitstalige omgeving) etc. Maar echt foutloos een taal leren, kan je alleen als je meertalig bent opgevoed (ouders van bijv verschillende nationaliteiten) Voor de zomervakantie lukt niet meer.

Ik vrees dat je dat niet gaat redden voor de zomervakantie. Het ligt eraan hoeveel en hoelang je leert maar bij de gemiddelde studie duurt het ongeveer 3 tot 4 maanden om één taal te spreken. Dus veel leer en spreekplezier.

het verschilt van persoon tot persoon hoe snel een taal geleerd kan worden. De ene mens heeft meer aanleg voor het leren van een taal dan de andere. Daarnaast is er een verschil in de taal zelf: Engels is bijvoorbeeld makkelijker aan te leren dan bv duits. Dit heeft onder meer te maken met het ontbreken van mannelijke en vrouwelijke lidwoorden in bv het engels. Vloeiend een vreemde taal leren spreken doe je absoluut nooit in 2 maanden tijd. (voor de zomervakantie, zoals jij stelt). Wil je een taal echt vloeiend leren spreken, dan zul je er echt in moeten gaan investeren: Ga een tijd in het desbetreffende land wonen, doe daarnaast een intensieve cursus in de taal, en verplicht jezelf om een tijdlang uitsluitend die taal te spreken.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100