Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom zeggen mensen uit USA altijd hun achternaam erbij als ze zich voorstellen?

Dit viel me op aangezien ik nog nooit iemand heb ontmoet die dat ook deed.

Toegevoegd na 26 seconden:
Hier dan, in Nederland

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
467

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Omdat dat wereldwijd de gewoonte is. Ik stel mij ook altijd met voor én achternaam voor, behalve als ik het doe in informeel gezelschap.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

@Melossa

Het is altijd de gewoonte geweest om je voor te stellen met voor- en achternaam.
Pas de laatste tijd is het hier merkbaar veranderd, vooral als je dus bijvoorbeeld in de kroeg zit en je een los babbeltje maakt met iemand of zoals tegenwoordig waar dan ook uit bent, met de gedachte in je achterhoofd dat niet heel de wereld hoeft te weten wie je precies bent. Zo geeft je op zo'n moment ook geen prive-informatie over je werk (wel wat je doet, maar niet waar)...

Mensen uit de VS stellen zich met achternaam erbij voor omdat dat hun naam is. Kom je echter in een iets mindere buurt, dan zal het veel gebeuren dat ze ook inderdaad alleen hun voornaam zeggen.

Toegevoegd na 1 uur:
Zo geeft je = Zo geef je
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding