Dit is een woord waarvan de betekenis niet duidelijk benoemd is. Maar volgens mij zijn het de soorten/ genre boeken binnen de collectie van een uitgever.

"De vier fondslijnen van Het Spectrum zijn lijf & leven, werk, gezondheid en tijdsbeeld. Unieboek heeft onder meer de fondslijnen Van Holkema & Warendorf voor jeugd en voor fictie en de culinaire imprint Van Dishoeck."