Hayastan is de Armeense naam voor het land Armenië. Net zoals bijvoorbeeld Magyar de Hongaarse naam is van Hongarije.
Amadea
12 jaar geleden
zondag
12 jaar geleden
Dus EEN Hayastan is een Armeniër.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zondag, Hayastan is hoe zij (de Armeniërs zelf) hun eigen land noemen, zoals wij ons eigen land "Holland" of "Nederland" noemen. Hayastan is dus een landsnaam. Een Armeniër (een persoon) noemen zij Hayeren, zoals wij hier Hollander of Nederlander zouden zeggen.
zondag
12 jaar geleden
Er wordt gevraagd: Wat is EEN hayastan. Zijn er dan nog meer?