ik zoek verschillen tussen de elementen van kinderprogramma's en sprookjes, zo kunnen we zien of kindershows nieuwe elementen heeft gecreëerd.iemand?

Ja, ik doe een eindwerk over sprookjes. Mijn onderzoeksvraag is het volgende: wat is het verschil in elementen tussen kinderprogramma's en sprookjes? Zo kunnen we zien welke elementen er zijn weggevallen en of er nieuwe zijn bij gekomen deze dagen... Dit kan ook tussen de sprookjes en de kinderboeken van nu..

Weet jij het antwoord?

/2500

Het eerste verschilelement is de doelgroep. Sprookjes waren volksverhalen, voor het volk dus, 's avonds rond de haard als de kinderen sliepen, ze waren niet specifiek bedoeld voor kinderen. De kinderprogramma's wel(is te hopen tenminste) In de sprookjes zal dus meer moraal zitten, ook al is die voor de moderne lezer/luisteraar niet altijd meer als zodanig te herkennen

Bekende, steeds terugkerende elementen in een sprookje zijn o.a. dat het altijd goed afloopt, dat er vaak sprake is van drie pogingen, dat dieren kunnen praten, dat het best vaak eng/bloederig/ernstig is, dat de achtergrond van alle milieus (rijk, arm) kan zijn.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100