Wie kan mij meer informatie verschaffen over kunstschilder Jos van Dijk?

In vervolg op een eerdere vraag ben ik er via Google achter gekomen dat ik hier een schilderij heb hangen van Jos van Dijk. Na verder zoeken kan het zijn dat hij in 1913 in Bolsward is geboren maar kom ook Winschoten in Groningen tegen. Wie heeft er meer info of een link naar een website over deze kunstschilder zodat ik me er wat meer in kan gaan verdiepen. Op google kom ik verder niets tegen.
Bedankt alvast voor de info.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.6K

Antwoorden (1)

Jos (Johannes) van Dijk werd geboren op 23 december 1913 te Bolsward, en is gestorven in 2000 te Groningen. Hij werkte ondermeer in Amsterdam. Was een leerling van H.A. van der Wal (A'dam), van de Rijksnormaalschool voor Tekenonderwijzers, en van de Rijksacademie te Amsterdam. Hij schilderde, tekende en etste figuren, portretten, havengezichten, landschappen en veel boerenerven.

Toegevoegd na 7 minuten:
Hier staat hij op een foto bezig een doek te schilderen in de Schoorlse duinen: http://www.spaarnestadphoto.nl/component/option,com_memorix/Itemid,60/task,topview/searchplugin,codec/resultplugin,detail/CollectionID,1/RecordID,424375/PhotoID,SFA002011547/cid,17342/siblings,1/lang,nl/mrxpopup,1/ResultRecord,0/
Amadea
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Met Firefox krijg ik wél de info te zien...!